Akuttandvård i Barkarby, Järfälla

När du behöver en akuttandläkare i Järfälla, ja i hela Norrort med omnejd finns vår akutmottagning redo att hjälpa dig. Snabb och effektiv akuttandvård av kompetenta och erfarna tandläkare.

Behöver du akuttandvård av en akuttandläkare i Järfälla?

Har du kraftig smärta i en tand ska du alltid försöka få en tid hos en akuttandläkare så snart som möjligt. Likaså om du har skadat eller tappat en tand. När det gäller tänder så signalerar smärtan ett problem med tanden som inte kommer att gå över av sig självt, och ju fortare du går till en tandläkare och får behandling, desto större chans att problemen blir värre. Vad gäller utslagna tänder så är chansen stor att tandläkaren kan sätta tillbaka tanden om du kommer in inom 24 timmar.

När du behöver en akuttandläkare i Norrort, Järfälla eller Märsta så ska du kontakta oss. Vi kan ta emot dig inom 24 timmar, oftare snabbare än så, och vi gör det som behövs för att du ska bli av med smärtan och avhjälpa de akuta problemen. Det kan till exempel handla om att rotfylla en tand som drabbats av karies och dött, eller att dra ut en tand som blivit alltför skadad för att kunna räddas. Oavsett dina tandproblem får du hos oss på Magical dental snabb och professionell hjälp i en trygg och lugn miljö när du behöver en akuttandläkare i Norrort.

Anledningar till smärta i tanden

De vanligaste orsakerna till tandvärk är infektioner, blottade tandhalsar eller en spricka i tanden efter exempelvis ett slag. Vid långt gången karies, när bakterier tagit sig in i tanden och angripit tandnerven, kan smärtan vara väldigt kraftig.

Du ska alltid uppsöka en akuttandläkare om du har väldigt ont eller du har haft ont länge och känt en molande värk. Likaså bör du alltid kolla dina tänder hos en tandläkare om du slagit i en tand, även om du kanske inte måste uppsöka en akuttandläkare, om du inte har ont vill säga. Om du känner dig osäker, ring oss så hjälper vi dig att avgöra om du behöver en akuttid eller inte!

Utslagna tänder hos vuxna

Om du har slagit ut en tand finns det chans att vi kan sätta tillbaka den och få tanden att växa fast igen. Det förutsätter förstås att tanden är hel och att du kommer in till oss så snart som möjligt. En utslagen tand måste förvaras i vätska, annars torkar den ut. Det bästa är faktiskt att förvara den i munnen, där den ju trivs bäst. Lite saliv eller ett glas mjölk fungerar också bra. Oavsett om tanden går att sätta tillbaka eller inte så är det alltid bra att komma in så att vi kan se om det uppkommit några andra skador i munnen.

Akuttandvård Järfälla, Märsta och Sundbyberg

Bor eller jobbar du i Norrort ska du ringa oss när du behöver en akuttandläkare. Vi ordnar en tid åt dig så snabbt som möjligt, oftast redan samma dag, och vi ger dig den behandling som krävs för att du ska bli av med smärta och se till att de bakomliggande problemen tas om hand. Om tanden till exempel behöver rotfyllas kan vi ofta göra det redan vid akutbesöket, men om vi bedömer att fyllningen blir komplicerad så lagar vi tanden provisoriskt och bokar i stället in en ny tid för rotfyllning så snart som möjligt.

Kontakta oss